معرفی اپ استور و شرایط انتشار ماژول
معرفی پلتفرم بومی اپ استور انجمن اودو ایران، روشهای کسب درآمد از اپ استور و ضوابط انتشار ماژول و شرایط تسویه حساب
معرفی اپ استور انجمن اودو ایران
اپ استور بومی انجمن اودو ایران، یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران ایرانی امکان میدهد افزونهها، ماژولها و تمهای متنوعی را که بهطور خاص برای نیازهای بازار ایران یا بهصورت عمومی توسعه یافتهاند، دانلود و نصب کنند. این پلتفرم شامل ماژولهای بومیشده توسط جامعه گستردهای از توسعهدهندگان مستقل و شرکتهای تخصصی داخلی و خارجی است که قابلیتهای اودو را بهصورت قابل توجهی افزایش میدهد.
از جمله این ماژولها میتوان به ابزارهای پیشرفته برای مدیریت مالی و حسابداری مطابق با قوانین مالیاتی ایران، مدیریت منابع انسانی با توجه به مقررات کاری محلی، و سیستمهای فروش و انبارداری متناسب با نیازهای کسبوکارهای ایرانی اشاره کرد. اپ استور بومی اودو ایران با فراهم کردن این افزونهها به سازمانها امکان میدهد سیستم خود را بهصورت دقیق مطابق با نیازها و فرآیندهای ویژه خود سفارشیسازی کنند و از امکانات بومیشده این پلتفرم بهرهمند شوند، به طوری که تجربه کاربری و کارایی نرمافزار بهینه شود.
معرفی اپ استور انجمن اودو ایران
اپ استور بومی انجمن اودو ایران، یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران ایرانی امکان میدهد افزونهها، ماژولها و تمهای متنوعی را که بهطور خاص برای نیازهای بازار ایران یا بهصورت عمومی توسعه یافتهاند، دانلود و نصب کنند. این پلتفرم شامل ماژولهای بومیشده توسط جامعه گستردهای از توسعهدهندگان مستقل و شرکتهای تخصصی داخلی و خارجی است که قابلیتهای اودو را بهصورت قابل توجهی افزایش میدهد.
از جمله این ماژولها میتوان به ابزارهای پیشرفته برای مدیریت مالی و حسابداری مطابق با قوانین مالیاتی ایران، مدیریت منابع انسانی با توجه به مقررات کاری محلی، و سیستمهای فروش و انبارداری متناسب با نیازهای کسبوکارهای ایرانی اشاره کرد. اپ استور بومی اودو ایران با فراهم کردن این افزونهها به سازمانها امکان میدهد سیستم خود را بهصورت دقیق مطابق با نیازها و فرآیندهای ویژه خود سفارشیسازی کنند و از امکانات بومیشده این پلتفرم بهرهمند شوند، به طوری که تجربه کاربری و کارایی نرمافزار بهینه شود.
روش های کسب درآمد
انتشار و فروش ماژول
یکی از اصلیترین روشهای کسب درآمد از اپ استور، توسعه ماژولهای بومی یا بومیسازی ماژولهای بینالمللی متناسب با نیاز بازار ایران و انتشار و فروش این ماژولها در اپ استور انجمن است.
به روزرسانی نسخه های جدید
بعد از انتشار ماژول در اپ استور، برای دسترسی به نسخههای جدیدتر ماژول که بهصورت یک ورژن کامل همراه با ورژنهای اودو بهروز میشود، کاربر باید برای نسخه جدید لایسنس مجزا خریداری کند.
سفارشی سازی ماژول
بعد از انتشار ماژول در اپ استور، در صورتی که کاربر دریافتکننده لایسنس نیاز به سفارشیسازی ماژول داشته باشد، هزینه سفارشیسازی با اعلام منتشرکننده از کاربر دریافت خواهد شد.
همکاری در فروش
کاربران میتوانند با تبلیغات و معرفی ماژولهای اپ استور به دیگر کاربران و شرکتها در فروش ماژول مشارکت کرده و از درصد مشخصی از درآمد فروش ماژول کسب درآمد کنند.
قرارداد انتشار ماژول
قرارداد انتشار ماژول
انتشار ماژولها در اپ استور بومی انجمن توسعه اودو ایران، نیازمند رعایت یکسری شرایط و ضوابط خاص است که به منظور تضمین کیفیت و کارایی ماژولها و همچنین حفظ حقوق کاربران و توسعهدهندگان وضع شدهاند.
این قوانین بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و مواد ۱۰ و ۲۱۹ قانون مدنی و همچنین کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، از جمله قانون تجارت الکترونیک، قانون جرایم رایانهای و قانون حمایت از حقوق مصرفکننده تنظیم گردیده است. عضویت و استفاده از سرویسها و خدمات در اپ استور بومی انجمن اودو ایران، به منزله آگاهی و پذیرش کلیه قوانین انجمن خواهد بود.
1- طرفین قرارداد
این قوانین لازمالاجرا بین منتشرکنندگان و انجمن اودو ایران است.
2- تعاریف
- انجمن اودو ایران: انجمن اودو ایران یک پلتفرم برای فعالیت کاربران و شرکت های فعال اودو در ایران به نشانی، www.odoo-community.ir میباشد.
- اپ استور: اپ استور انجمن اودو ایران یک پلتفرم بومی برای انتشار ماژول های بومی و بین المللی اودو در ایران به نشانی، www.odoo-community.ir/app-store میباشد.
- نرم افزار Odoo: برنامه یکپارچه سازمانی که شامل نسخه Community که به صورت متن باز عرضه شده و نسخه Enterprise که شامل لایسنس می باشد.
- برنامه/ماژول/app: عبارت است از مجموعه ویژگی های تخصصی یا عمومی قابل نصب در نرم افزار Odoo ERP نسخه Community یا Enterprise میباشد.
- تم/قالب/پوسته: عبارت است از مجموعه ویژگی های ظاهری یا تغییر در UI/UX قابل نصب در نرم افزار Odoo ERP نسخه Community یا Enterprise میباشد.
- منتشرکننده: هر شخصی است که با تایید این قرارداد به شرح پیوست، نسبت به انتشار یا فروش ماژول یا ارائه خدمات از طریق اپ استور اقدام مینمایید.
- محصولات دیجیتال: کالاها،خدمات یا ماژول و قالب که امکان ارائه و دریافت آن ها از طریق اینترنت وجود دارد.
- محصول: محصول دیجیتالی است که برای هر ورژن جدید Odoo توسط منتشرکنندگان در اپ استور ارائه شود.
- محصول ایرانی: محصول دیجیتالی است که همه یا بخش عمده آن توسط خود منتشر کننده محصول برای نیاز بازار ایران توسعه داده شده است.
- محصول فارسی شده: محصولی دیجتیال که توسط توسعه دهنده غیرایرانی توسعه داده شده و منتشرکننده آن را برای استفاده کاربران ایرانی بومی (فارسی و راست چین) کرده است.
- محصول اورجینال: نسخه ای از محصول فارسی شده که به صورت مستقیم از منابع اصلی و قانونی یا توسعه دهنده اصلی تهیه شده باشد.
- منتشر کننده اختصاصی: منتشر کننده ای که محصولات خود را فقط به صورت انحصاری برای فروش در اختیار اپ استور قرار میدهد.
- دمو یا پیش نمایش: نسخه نمونه و آنلاین از محصول است که توسط فروشنده ارائه شود.
- محیط استاندارد تست محصول: برای سنجش صحت عملکرد ماژول ها یا قالب های اودو از این محیط استفاده میشود.
- تیکت: مکاتبات رسمی خریداران، منتشر کنندگان و سایر کاربران با یکدیگر و انجمن اودو ایران که در پیشخوان کاربر ثبت شده باشد.
- دیدگاه: نظرات ثبت شده در صفحه محصول است.
- پشتیبانی: به فرایند پاسخگویی به مشکلات، راهنمایی ها و سوالات محصول در اپ استور، پشتیبانی گفته می شود.
- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سایت انجمن اودو ایران استفاده می کند. اشخاص با ثبت نام در انجمن اودو ایران، و انتخاب دکمه ثبت نام، اعلام می کنند که کلیه مفاد قرار داد را مطالعه کرده و براساس آن اقدام به بهره برداری می نمایند.
- حساب کاربری: حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس www.odoo-community.ir، که کاربر از طریق این حساب، می تواند تمامی تعاملات خود با انجمن اودو ایران را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروزرسانی است.
- کیف پول: مفهومی مشابه با کیف پول معمولی که در فروشگاه های آنلاین برای خرید و فروش و نگهداری اعتبار و اطلاعات حساب مورد استفاده قرار می گیرد. با خرید شارژ الکترونیکی قابل افزایش بوده و معمولا در صورت وجود اعتبار کافی در کیف پول کاربر، برای پرداخت صورتحساب، نیازی به استفاده از درگاه های پرداخت نیست.
- درخواست سفارشی سازی: تغییرات خارج از روال پشتیبانی معمول که به درخواست خریدار بر روی محصول دیجیتال اعمال می شود.
- بررسی اصالت محصول: فرایندی در بخش کنترل کیفی اپ استور که در آن، خرید نسخه اورجینال محصولات غیر ایرانی منتشرکننده کنترل می شود.
- ضمانت بازگشت وجه: فرایندی که طی آن کل وجه پرداختی کاربر برای یک سفارش، به طور کامل به حساب وی برگشت داده می شود. لازم به ذکر است که در هر مرجوعی سفارش بنا به صلاح دید انجمن اودو ایران، منتشرکننده به ازای 30% قیمت محصول جریمه و بخشی از آن در حساب مشتری شارژ خواهد شد.
- باگ اساسی: اشکالات نرم افزاری که موجب عدم اجرا عملکرد اصلی محصول شده یا امنیت نرم افزار کاربر را به خطر بیندازد.
- تعهدات منتشرکننده: به کلیه وظایف منتشرکننده در برابر مشتریان در دوره شش ماهه ارائه خدمات گویند.
- مبلغ تعهدات: به مجموع هزینه های پرداختی مشتریان یک منتشرکننده بابت محصولات یا خدمات خریداری شده از آن منتشرکننده در بازه شش ماهه گفته می شود.
- قرارداد: قرارداد همکاری منعقده بین انجمن اودو ایران و منتشرکننده، بر اساس شرایط این قرارداد حاضر و به شرح پیوست است.
-
کارمزد متغییر: کارمزدی است که بر اساس میزان رضایت مشتری از محصول خریداری شده محاسبه و مطابق فرایند ذکر شده در ماده 26 اعمال خواهد شد.
3- شرایط همکاری
- با توجه به مفاد قرارداد حاضر، انجمن اودو ایران حق استفاده غیر انحصاری، قابل فسخ و غیرقابل انتقال از اپ استور را به «منتشر کننده» اعطا می کند تا منتشرکننده محصول متعلق به خود را مطابق با قوانین و مقررات برای استفاده کاربران ارائه نماید.
- کلیه حقوق، مالکیت و منافع اپ استور در مالکیت انحصاری انجمن اودو ایران میباشد.
-
منتشرکننده می پذیرد، صرفا استفاده کننده است و هیچ گونه رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت و نظایر آن با انجمن اودو ایران ندارد. به همین دلیل نمی تواند مدعی حقی شود.
4- مدت زمان قرارداد
-
مدت اعتبار این قرارداد حاضر به مدت یک سال می باشد. در صورتیکه طبق ماده 14 حساب کاربری مسدود نگردد و طبق ماده 20 انجمن اودو ایران با منتشرکننده به صورت یک طرفه قطع همکاری نکند، قرارداد به صورت خودکار به صورت یک ساله تمدید خواهد شد.
-
مفاد این قرارداد برای تمامی منتشرکنندگان انجمن اودو ایران عطف به ماسبق خواهد شد.
5- شرایط و مراحل ارتقا به منتشر کننده
-
با ارسال درخواست ارتقا سطح کاربری به منتشرکننده، کاربر کلیه مفاد این قرارداد و شرایط استفاده از اپ استور را می پذیرد.
- هر ایرانی دارای سن قانونی که تخصص و دانش کافی در رابطه با نرم افزار Odoo را برای ارائه محصولات قابل ارائه در اپ استور، داشته باشد؛ می تواند درخواست ارتقا سطح کاربری را ارسال کند.
- کاربران باید توجه داشته باشند که صرفا برخورداری از شرایط منتشر کننده شدن حقی برای درخواست کننده ایجاد نمی کند و انجمن اودو ایران برای پذیرش درخواست فرد مخیر خواهد بود.
- مراحل منتشر کننده شدن به این صورت است که پس از عضویت در سایت انجمن اودو ایران، کاربر با پذیرش کلیه قوانین بخش منتشرکنندگان سطح کاربری خود را به منتشر کننده ارتقاء خواهد داد. منتشرکنندگان موظف هستند مدارک اعلام شده در پیشخوان کاربری خود را همراه با بارگذاری نسخه اسکن و امضا شدن تمامی صفحات این قرارداد به همراه وارد کردن اطلاعات بانکی و هویتی و متعلق به صاحب امضا این قرارداد برای انجمن اودو ایران ارسال کنند. (مدت زمان بررسی درخواست، ۷۲ ساعت کاری می باشد.)
6- فرآیند ثبت و انتشار محصول
-
مدت زمان لازم برای بررسی هر محصول منتشرکننده مشروط به رعایت کلیه مفاد قرارداد حاضر و شرایط استفاده از اپ استور، ۷۲ ساعت کاری است. در صورت عدم تأیید محصول نیز به منتشر کننده در پیشخوان مدیریت ماژول ها اطلاع رسانی می شود.
-
در صورتی که محصول نیاز به ویرایش و بازبینی داشته باشد، منتشرکننده به مدت 7 روز فرصت دارد تا اصلاحاتی که در پیشخوان مدیریت ماژول اطلاع رسانی شده را اصلاح و مجددا برای بررسی ارسال نماید.
-
در صورتی که منتشرکننده اصلاحات مورد نظر را در مدت مشخص شده انجام ندهد، محصول به صورت کلی رد خواهد شد.
-
قیمت نهایی محصول توسط کارشناسان و تیم مدیریت انجمن اودو ایران مشخص خواهد شد. منتشرکننده قیمت مد نظر خود را به صورت پیشنهاد مطرح می کند.
(درصورتی که قیمت پیشنهادی منتشرکننده در بازه تشخیص قیمت کارشناسان باشد قیمت پیشنهاد داده شده برای محصول لحاظ میگردد.)
7- الزامات ثبت محصول
- هر یک از محصولات اپ استور، صرفا توسط یک منتشرکننده عرضه می شود. بنابراین منتشرکننده باید پیش از ارسال درخواست رزرو (برای محصولات فارسی سازی شده) و ثبت نام، محصول را در اپ استور جستجو کرده و از عدم وجود محصول روی اپ استور اطمینان حاصل کند.
-
منتشرکننده باید پیش از ارسال محصول و نیز قبل از ارسال هر آپدیت، محصول خود را در محیط استاندارد به طور کامل بررسی و تست کند.
- منتشرکننده باید در توضیحات معرفی محصول، کلیه ویژگی ها و محدودیت ها را به صورت کامل ثبت کند.
- برخی محصولات، نیازمند پیش نیازها یا شرایط خاصی هستند. منتشرکننده موظف است در این مواقع، حتما نیازمندی های محصول (مانند، ورژن و نسخه قابل نصب اودو، ورژن python، محدودیت حافظه، حجم آپلود و …) و نیز سازگاری و پیش نیاز ماژول های اصلی اودو را در توضیحات به نحو مشخص قید نماید.
- یکی از اصلی ترین کنترل های تیم کنترل کیفیت اپ استور، بررسی ساختار ماژول براساس استانداردهای طراحی و توسعه ماژول اودو میباشد. منتشرکننده باید دقت داشته باشد ماژول خود را منطبق بر استانداردهای اودو برای هر ورژن لحاظ کند در غیر این صورت ماژول برگشت خواهد خورد و موارد موردنیاز برای اصلاح باید توسط منتشرکننده اصلاح شده و مجدد ماژول ارسال شود.
- در صورت هر گونه مغایرت بین توضیحات، پاسخ منتشرکننده در دیدگاه و پیش نمایش محصول با نسخه دریافت شده توسط کاربر از اپ استور، منجر به بازگشت وجه خواهد شد.
- همچنین اگر منتشرکننده وعدهای برای آپدیت(ها) بعدی بدهد و اجرا نکند؛ یا عدم ثبت توضیحاتی که منجر به ابهام در خریداران شود، فرایند بازگشت وجه، مطابق ماده 13، غیرقابل اجتناب خواهد بود.
- همه محصولات (ایرانی یا فارسی شده) حتما باید نام اختصاصی و غیر تکراری داشته باشند.
- ثبت محصولات سفارشی سازی شدهی غیر ایرانی در صورتی که شامل تغییرات اساسی (بیشتر از ۵۰%) به تشخیص واحد کنترل کیفی اپ استور باشد شامل نشان ایرانی و قابل انتشار در اپ استور خواهد بود ولی لازم است در توضیحات محصول این مسئله عنوان شود.
- ثبت محصولات پکیج شده تنها زمانی ممکن است که منتشر کننده اصلی نیز محصولات را به صورت پکیج شده عرضه کند یا این امر به تایید مدیر تیم کنترل کیفی اپ استور برسد.
- ایجاد پیش نمایش کاملا فارسی به صورت دموی آنلاین یا ویدیو معرفی برای محصولات الزامی است و برای محصولاتی هم چون ماژول های تخصصی ایجاد لندینگ معرفی با قابلیت تست آنلاین یا ویدیو فارسی معرفی ضروری می باشد. منتشر کننده درصورت آماده سازی دمو آنلاین برای محصول خود باید این پیش نمایش را به صورت اختصاصی روی سرور و دامنه ای که در اختیار وی باشد، اجرا کند. دمو آنلاین سایر منتشرکنندگان و دیگر سایت ها قابل پذیرش نیست.
- مسئولیت محتوای پیش نمایش ها بر عهده منتشرکننده است و در صورت مغایرت با قوانین کشور، منتشرکننده به صلاحدید انجمن اودو ایران جریمه و فروش محصول متوقف خواهد شد. لذا برای جلوگیری از ثبت اطلاعات غیراخلاقی توسط کاربران در دیتابیس دمو منتشر کننده، پیشنهاد انجمن استفاده از اکشن خودکار بر روی دیتابیس دمو برای ریستارت داده های دمو به صورت روزانه یا ساعتی میباشد.
- امکان استفاده از لینک یا اسم برند فروشگاهی در پیش نمایش، تصاویر، دیدگاه، تیکت و فایل محصول، نام کاربری و ایمیل ممنوع است و در صورت مشاهده منتشرکننده جریمه و فروش محصول متوقف خواهد شد.
- در تمامی محصولات اپ استور لازم است کلیه فایل ها و آموزشهای ضروری راه اندازی و کار کردن با محصول در زمان دریافت فایل از اپ استور ارائه شود، هر گونه روند دریافت فایل یا فعال سازی خارج از سرویس های اپ استور ممنوع است و شامل جریمه و توقف فروش محصول خواهد شد.
- منتشرکننده موظف است تمامی بخش های محصول در سمت پنل مدیریت، پیشخوان کاربران و همچنین در سمت بازدید کننده سایت به صورت کامل فارسی کند. بدیهی است این مورد در ثبت اولیه محصول و نیز به هنگام آپدیت بایستی لحاظ شود. ماژول های اساسی و همراه محصول نیز مشمول این بند خواهند بود.
- هر بخشی از محصول که نیازمند راست چین شدن دارد، هم در بخش مدیریت و هم در سمت کاربر، به صورت کامل می بایست راست چین شود.
- برخی محصولات غیرایرانی، لایسنس دارند که به هنگام فروش در اپ استور، در اختیار خریدار قرار نمی گیرد. در این موارد، منتشرکننده موظف است، بخش ثبت لایسنس را به نحوی حذف کند که نه تنها در عملکرد و امکانات حرفه ای خللی وارد نشود؛ بلکه کاربر با خطای ثبت لایسنس مواجه نشود. درصورت هرگونه اختلال در استفاده محصول فارسی سازی شده بابت حذف لایسنس از نسخه اصلی برعهده منتشرکننده بوده و درصورت عدم ارائه راهکار برای اختلال به وجود آمده فرایند بازگشت وجه، مطابق ماده 13، غیرقابل اجتناب خواهد بود.
- منتشرکنندگان نمی توانند برای استفاده خریداران محصولات، محدودیت زمانی تعیین کنند.
- کاربران به صورت مادام العمر به محصولات خریدارای شده منتشرکنندگان دسترسی خواهند داشت. مگر آنکه منتشرکننده ای تخلف کرده و اکانتش مسدود شود.
- منتشرکننده باید به هنگام قرار دادن هر نسخه جدید از محصول «تاریخ آپدیت» و «نسخه فعلی به روزرسانی شده» را در فیلد مخصوص آن وارد کند و در یک فایل راهنما، چگونگی فرایند بروزرسانی محصول را به صورت کامل شرح دهد.
- منتشرکننده موظف است، تمامی محصولات ثبت شده را در آخرین نسخه منتشر شده توسط توسعه دهنده اصلی، همواره به روز نگه دارد. ماژول های وابسته نیز باید همیشه به آخرین نسخه ای که فروشنده اصلی ارائه داده، در اپ استور قرار داده شوند.
- منتشرکنندگان توجه داشته باشند که نمی توانند محصولات موجود در اپ استور را خریداری یا دانلود کرده و در توسعه محصول خود از محصول های موجود کپی برداری کنند. حق متوقف کردن چنین محصولاتی برای انجمن اودو ایران محفوظ است.
- منتشرکنندگان باید در نظر داشته باشند که لینک های مخفی، کدهای اضافه یا مواردی که در محصول به صورت غیر مجاز درج شود، به استناد ماده 14 موجبات توقف و سلب امتیاز منتشرکننده از محصول را فراهم می کند. بدیهی است که مواردی مثل لینک به اپ استور یا ثبت اسم و اکانت منتشرکننده در اپ استور، مسأله ای ندارد.
- کلیه درون ریزی های محصولاتی که نیاز به اتصال به سرور خارجی و ملزم به استفاده از لایسنس اورجینال محصول است، باید با محتوای فارسی به سرور داخلی منتقل شده و لایسنس اورجینال آن برداشته و برای کاربر بدون پیچیدگی قابل استفاده باشد.
- منتشرکنندگان نمی توانند روی محصول استاندارد عرضه شده، افزونه یا محصولات دیگر را به عنوان هدیه به کاربران ارائه دهند مگر این که آن محصول در اپ استور به صورت مجزا وجود نداشته باشد.
-
منتشرکنندگان توجه داشته باشند در صورت توسعه محصول استاندارد میتوانند ماژول یا محصول استفاده شده جهت توسعه را در پکیج محصول بدون ذکر عنوان هدیه اضافه نمایند.
8- حقوق کپی رایت
محصولاتی اجازه انتشار در اپ استور انجمن اودو ایران را دارند که شروط زیر را رعایت کرده باشند. منتشرکنندگان باید توجه داشته باشند که در صورت عدم رعایت، انجمن اودو ایران، محصول را تأیید نخواهد کرد.
-
محصول ایرانی صفر تا صد توسط منتشرکننده ایجاد شده باشد. یا در صورت استفاده از محصولی دیگر، به شرط تغییر و شخصی سازی بیش از ۷۰ درصد، پیش از ثبت، به صورت تیکت به اطلاع تیم کنترل کیفی اپ استور برساند.
- محصول غیر ایرانی به صورت اورجینال خریداری شده باشد و فارسی سازی آن به صورت کامل انجام شده باشد. لازم به ذکر است، مراحل خرید و فارسی سازی از ابتدا تا انتهای کار، باید توسط شخص منتشرکننده صورت گیرد.
- درمحصولات غیر ایرانی که از محصول اورجینال استفاده می شود هرگونه عدم رعایت حقوق محصول اورجینال برعهده منتشرکننده خواهد بود.
- کلیه محصولات، ایرانی و غیر ایرانی، نباید کپی محصول دیگری (حتی خارج از اپ استور) باشد. در صورتیکه ثابت شود، محصول کپی است، مطابق ماده 14 محصول متوقف و منتشرکننده خاطی جریمه خواهد شد.
- تمامی محصولات اپ استور، پیش از انتشار، فرایند اصالت محصول را می گذرانند. این فرایند توسط تیم کنترل کیفی با روش های ویژه اپ استور انجام می شود.
- در صورتیکه کارشناسان اپ استور، صلاح بدانند که فرایند بررسی اصالت محصول مجددا انجام شود، تمامی منتشرکنندگان موظف به همکاری هستند. در صورت عدم همکاری یا عدم توانایی برای اثبات اصالت محصول، محصول از سمت اپ استور متوقف شده و بر طبق ماده 15، محصول به منتشرکننده دیگری واگذار می شود. همچنین منتشرکننده متعهد است، خسارت وارده به اپ استور و کلیه خریداران را جبران نماید.
- منتشرکنندگان به هنگام ثبت محصولات غیر ایرانی، موظف هستند از نام فنی و انگلیسی استفاده کنند. در صورتیکه نام را درج نکرده باشند و به این واسطه محصول تکراری در اپ استور منتشر شود، موارد زیر اعمال می شوند:
- بر اساس ماده 14 محصولی که نام فنی آن ثبت نشده باشد، متوقف می شود.
- محصولی که نام فنی آن ثبت شده باشد، روی اپ استور باقی می ماند و ابدا تقدم تاریخ انتشار، تأثیری در باز کردن فروش محصول نخواهد داشت.
-
براساس ماده 13، وجه تمامی خریدهای محصول متوقف شده، به حساب خریداران بازگشت داده می شود تا محصول صحیح را خریداری کنند و از پشتیبانی برخوردار شوند.
- خریدار می تواند متن کپی رایت قرار گرفته در بخش فرانت و کاربری ماژول را حذف یا ویرایش کند و منتشرکننده نمیتواند هیچ محدودیتی برای این موضوع قرار دهد. لازم به ذکر است درصورت تغییر برند خریدار در مستندات و فایل های فنی ماژول به برند یا شخص دیگر و تجاری سازی محصول به اسم خریدار یا برندی دیگر این حق را برای منتشرکننده و اپ استور ایجاد می کند که لایسنس خریدار را باطل نماید.
- محصولات کپی و نال شده در اپ استور انجمن جایی ندارند. در صورتیکه اثبات شود که محصولی از یک منتشرکننده شرایط خرید و تهیه محصول سالم را رعایت نکرده، مطابق ماده 14 محصول متوقف می شود. اگر فروش داشته باشد، تمامی مبالغ، باید از سمت منتشرکننده به اپ استور و سپس به خریداران عودت داده شود.
- در تخلف هایی همچون فروش غیر مجاز محصولات ایرانی، کپی از محصولات دیگران، عدم رعایت قوانین کشور و … انجمن اودو ایران مسئولیتی در برابر خطای فروشنده ندارد. بنابراین منتشرکننده مسئول پاسخگویی در برابر مجامع قانونی و حقوقی خواهد بود.
- اگر منتشرکننده ای روی یکی از محصولات اپ استور، معترض است، باید مدارکی (مستند و محکمه پسند) دال بر شکایت خود ارسال کند.
- اگر منتشرکننده ای اعتراضی مبنی بر کپی محصول خود توسط دیگر منتشرکننده های اپ استور دارد، باید مستنداتی همچون نشان، نام یا هر گونه شناسه هویتی منحصر به فرد دیگری از نام منتشرکننده یا طراح اصلی در محصول کپی شده ارائه کند. در غیر این صورت داوری امکان پذیر نخواهد بود.
-
چنانچه، منتشرکننده ای محصول کپی شده ای را به عنوان محصول خودش در اپ استور ثبت کند، محصول در درجه اول متوقف خواهد شد. همچنین، مطابق ماده 14 علاوه بر جریمه ای که از سمت اپ استور دریافت می کند؛ باید منتشرکننده وجه تمامی مبلغ فروش را جهت بازگشت وجه به اپ استور پرداخت نماید. هر یک از طرفین برای جبران خسارت خود می توانند از مراجع قضایی پیگیری به عمل آورند.
9- شرایط رزرو محصول
تمامی محصولات اپ استور، از فرایند بررسی اصالت محصول عبور می کنند و اورجینال بودن اولین شرط بررسی داوری و کنترل کیفی محصول است. برای جلوگیری از ارسال همزمان امکان رزرو محصولات اورجینال (غیر ایرانی) در اپ استور فراهم است و در زمان رزرو امکان تایید آن محصول توسط منتشرکننده دیگر وجود ندارد.
در صورتیکه محصول مورد نظر منتشرکننده در سایت ناموجود یا قابل جایگزینی باشد و یا در صف بررسی اپ استور یا بخش رزرو قرار نداشته باشد قابل رزرو شدن به مدت مشخص است.
تیم کنترل کیفی پس از بررسی درخواست، محصول را به نام منتشرکننده، رزرو خواهد کرد. پس از این مرحله، منتشرکننده می تواند خرید اورجینال را انجام داده و فرایند فارسی سازی را آغاز نماید.
در فرآیند رزرو باید الزامات زیر در نظر گرفته شود:
-
هر منتشرکننده تنها میتواند دو محصول را در آن واحد رزرو کند.
- حداکثر مدت رزرو برای محصولات 14 روز می باشد.
- بعد از ارسال برای انتشار در اپ استور در صورت نقص در محصول، کل روند بازنگری نهایتا می تواند ۷ روز به طول انجامد، بعد از این مدت اگر محصول اصلاح شده و آماده انتشار نباشد آن محصول از سایت حذف خواهد شد و منتشرکننده مربوطه تا ۳ ماه اجازه رزرو هیچ محصولی را نخواهد داشت.
- اگر منتشرکننده، محصول رزرو شده را به موقع ارسال نکند، آن محصول از رزرو خارج شده و منتشرکننده مذکور اجازه رزرو هیچ محصولی را به مدت ۳ ماه نخواهد داشت.
- روند کار: ابتدا درخواست رزرو را به واحد کنترل کیفی اعلام می نماید سپس ۳ روز فرصت خواهد بود تا تاییدیه خرید اورجینال را ارائه کند.
-
جهت رزرو محصول، منتشرکننده میتواند با واحد کنترل کیفی اپ استور در ارتباط باشد.
10- شرایط پشتیبانی و آپدیت محصولات
- مرجع رسمی برای تمامی ارتباطات خریداران و منتشرکنندگان، سیستم جامع تیکت اپ استور انجمن اودو ایران می باشد. پاسخگویی الزامی است و هیچ منتشرکننده ای نمی تواند و نباید پاسخگویی در تیکت اپ استور را به دلیل پشتیبانی در جایی دیگر(تلگرام، تیکت شخصی و …) بی پاسخ رها کند.
- دریافت خدمات پشتیبانی در اپ استور نباید وابسته به ثبت درخواست جدید، خارج از اپ استور باشد. انتقال خریداران به خارج از اپ استور انجمن اودو ایران جهت دریافت پشتیبانی و دریافت آپدیت ها و … ممنوع می باشد. در صورت مشاهده چنین مواردی، منتشرکننده خاطی مطابق صلاحدید کارشناسان انجمن اودو ایران جریمه خواهد شد.
- حداکثر زمان پاسخگویی به تیکت و دیدگاه کاربران در اپ استور، ۲۴ ساعت است ( بجز روزهای جمعه)، ولی در تعطیلات رسمی فروشندگان ملزم به پاسخگویی در بازه زمانی 24 ساعت هستند. در ضمن سرعت در پاسخگویی بسیار حائز اهمیت بوده و موجب امتیازهای مثبت برای منتشرکننده می شود. امتیازات مثبت در طرح های حمایت از منتشرکننده مؤثر هستند.
- اگر فرصت ۲۴ ساعته منتشرکننده بدون پاسخ به تیکت سپری شود. انجمن اودو ایران می تواند بدون قید و شرط سفارش مشتری را مطابق با ماده 13 مرجوع نماید.
- به منظور رعایت حقوق مشتریان، انجمن اودو ایران به تیکت های بیشتر از 24 ساعت منتشرکنندگان رسیدگی می کند و پاسخ کاربر داده می شود. (3 بار پاسخگویی به تیکت هزینه ای دریافت نمی شود ولی برای تیکت چهارم به بعد به ازای هر تیکت هزینه 100 هزارتومان از حساب فروشنده کسر می شود.)
- در مواردی که مشکل فنی وجود داشته و منتشرکننده به زمانی بیش از ۲۴ ساعت برای بررسی و حل مسئله نیاز دارد؛ تا ۷۲ ساعت در تیکت می تواند از خریدار وقت بگیرد. در صورت نیاز به زمان بیشتر منتشرکننده باید موافقت مشتری را در تیکت جهت دریافت زمان بیشتر کسب کند، در غیر این صورت انجمن اودو ایران می تواند سفارش مشتری را مطابق با ماده 13 مرجوع نماید. (زمان اعلامی باید به طور دقیق، در تیکت ذکر شود.)
- در صورتیکه شکایت مشتری از منتشرکننده، بابت تاخیر در پاسخگویی برای بار اول ثبت شود، جریمه معادل 50% هزینه محصول خواهد بود. اما اگر شکایت بیش از یک بار باشد، مبلغ جریمه بر مبنای قضاوت تیم پشتیبانی اپ استور خواهد بود.
- تمامی منتشرکنندگان باید توجه داشته باشند که پاسخ دهی به بخش دیدگاه ها و تیکت ها، ضامن فروش و مبنای قضاوت خرید محصولات است. چرا که کاربران سوالات پیش از خرید در این بخش پرسیده می شود. درصورت بی توجهی منتشرکننده نسبت به دیدگاه ها و تیکت ها یا عدم پاسخگویی صحیح(که بخشی مهم در اپ استور محسوب می شود)، منتشرکننده جریمه نقدی خواهد شد. مبلغ جریمه مطابق نظر کارشناسان اپ استور، اعمال خواهد شد.
- در مورد محصولات غیرایرانی که فارسی سازی و بومی شده اند؛ منتشرکننده نهایتا 30 روز پس از آپدیت محصول اصلی، فرصت دارد، بروزرسانی نسخه فارسی شده خود را آماده و در سایت منتشر کند. در غیر این صورت مطابق ماده 14، انجمن اودو ایران حق دارد فروش محصول را متوقف کند. همچنین میتواند مطابق ماده 13 وجه تمامی خریدارانی که در شش ماهه پشتیبانی خود هستند را بازگشت دهد.
- محصولات ایرانی در صورتیکه منتشرکننده، گزارش باگ از سمت خریداران دریافت کند، باید تمامی باگ ها را نهایتا یک هفته بعد از دریافت گزارش در یک بروزرسانی برطرف کند.
- به هنگام آپدیت هسته اودو و عرضه ورژن جدید، منتشرکننده باید ظرف نهایتا یک ماه، با ارائه ی آپدیتی، سازگاری محصول خود را با این موارد، ایجاد کند. در غیر این صورت با بروز اختلال، مطابق ماده 14 فروش محصول تا زمان ایجاد سازگاری ها متوقف خواهد شد.
- تبلیغات و لینک دهی به سایت های دیگر، جزو تخلفات به حساب می آید. در صورتیکه این مورد در تیکت یا دیدگاه منتشرکنندگان اپ استور مشاهده شود، جریمه نقدی لحاظ خواهد شد. نحوه و میزان جریمه نقدی به نظر کارشناسان اپ استور وابسته است.
- لینک به محتوای آموزشی یک سایت دیگر که فروش محصولات اودو نداشته باشد در تیکت ها بلامانع است. همچنین لینک به محصولی اصلی یا پیش نیاز آن در مخزن اپ استور، در توضیحات محصول، تیکت و دیدگاه بلامانع خواهد بود.
- هر گونه مشکل بنیادی در ثبت و در هر آپدیت، منجر به توقف محصول و بازگشت وجه خریداران و به طبع جریمه منشرکننده خواهد شد.
- پشتیبانی پیشفرض محصولات به صورت رایگان، ۶ ماه است. پس از تمدید، هزینه ی پرداخت شده توسط خریدار، به مدت ۳ ماه در اپ استور قفل است. در صورتیکه در این شش ماه، پشتیبانی منتشرکننده در زمان مقرر انجام نشود، مطابق ماده 13 مبلغ به حساب خریدار بر می گردد و منتشرکننده برابر 50% مبلغ مرجوعی جریمه خواهد شد.
- هزینه تمدید پشتیبانی اضافی بعد از ۶ ماه، برای تمام محصولات، معادل ۴۰ تا 50 درصد هزینه محصول خواهد بود.
- اگر نیمی از محصولات منتشرکننده ای، مطابق با بندهای ۱ تا ۱۰ پشتیبانی نداشته باشد یا فروشنده پاسخ مناسب به کاربر ندهد یا این محصولات آپدیت نداشته (حداقل 30 روز از زمان انتشار نسخه اورجینال) باشند؛ انجمن اودو ایران حق دارد تا ضمن توقف فروش محصولات مطابق ماده 14، با منتشرکننده مطابق ماده 20 قطع همکاری کند.
- خدمات شخصی سازی که با دریافت هزینه از خریدار انجام می شود، می تواند در بستر اپ استور انجام شود.
- اگر فروشنده ای از بستر و اسم انجمن اودو ایران برای این خدمات استفاده کند و مشتری ناراضی باشد. باید مبلغی معادل با ۱۰ فروش از محصول خریداری شده توسط کاربر را به عنوان جریمه به انجمن اودو ایران بپردازد. خرید خریدار نیز مرجوع خواهد شد.
- پایان یا فسخ این قرارداد تعهدات پشتیبانی منتشرکننده را خاتمه نمی دهد و منتشرکننده موظف است تا پایان مدت تعهدات به خریدار (بازه پشتیبانی فعال) خدمات مرتبط با محصول را مطابق ماده 10 ادامه دهد.
- انجمن اودو ایران می تواند در صورت تکرار تاخیر در پاسخگویی منتشرکننده، اجازه تسویه حساب منتشرکننده را به صورت موقت مسدود نماید و در صورت صلاح دید، نیروی پشتیبان جایگزین برای محصول در نظر گیرد، بدیهی است دستمزد پشتیبان از محل حساب کاربری منتشرکننده به میزان ۲۵% مبلغ فروش و یا حداقل 3،000،000 تومان ماهانه برداشت خواهد شد.
- منتشرکننده نباید در بخش دیدگاه، پیش نمایش و دموها، فایل راهنما و کد محصول از اطلاعات تماس مثل ایمیل ، تلفن ، آی دی تلگرام ، سایت شخصی و … استفاده کند و روند پشتیبانی بعد از خرید و از طریق تیکت صورت خواهد پذیرفت.
- منتشرکننده محصولی که علاوه بر نسخه استاندارد دارای قابلیت ها و دموهای توسعه یافته هستند، موظف به ارائه آپدیت برای نسخه استاندارد مطابق با این ماده می باشند.
- درج changelog فارسی در توضیحات محصول برای ورژن های اصلی محصولات الزامی است.
- بروز رسانی و ایجاد سازگاری در محصولات ایرانی حداقل هر 6 ماه یکبار و محصولات اورجینال فارسی شده، حداکثر 30 روز بعد از ارسال بروزرسانی توسط وبسایت مرجع الزامی است.
- به منظور رعایت حقوق خریدار، در صورتی که منتشرکننده محصول، در این بازه زمانی اقدام به ارسال بروزرسانی برای محصول نکند، در صورتی که خریداران نیازمند دریافت بروزرسانی برای محصول باشند، اپ استور بروزرسانی محصول را انجام خواهد داد که به آن بروزرسانی اضطراری خواهند گفت.
- بدیهی است دستمزد انجام بروزرسانی اضطراری از محل حساب کاربری منتشرکننده به میزان ۲۵% مبلغ فروش و یا حداقل 3،000،000 تومان به صورت ماهانه تا زمان ارسال آپدیت توسط منتشرکننده برداشت خواهد شد.
11- شرایط رزرو اسلایدر شگفت انگیز
- منتشرکنندگان می توانند درخواست رزرو اسلایدر صفحه اصلی را به واحد کنترل کیفی اپ استور ارسال کنند، هر منتشرکننده می تواند هر ماه نهایتا یک درخواست با حداکثر سه عنوان محصول برای اپ استور ارسال کند.
- تنوع محصولات توسط تیم کنترل کیفی اپ استور چک می شود لذا امکان رد درخواست یا تغییر تاریخ وجود دارد.
- محصول می بایست آخرین نسخه، دارای پیش نمایش فعال و پشتیبانی مطلوب باشد.
- محصولات درخواستی باید طی یک ماه گذشته حداقل 3 فروش موفق داشته باشد.
- تعداد پذیرش درخواست رزرو در ماه متناسب با تعداد محصولات منتشرکننده مربوطه خواهد بود.
- مقدار تخفیف در پیشنهاد شگفت انگیز (اسلایدر صفحه اپ استور) ۳۰ الی ۵۰ درصد است. (مقدار مورد نظر قید شود .در غیر این صورت مقدار پیشفرض ۵۰ درصد لحاظ می شود.)
-
تیم کنترل کیفیت اپ استور می تواند بسته به شرایط در هر زمان نسبت به حذف محصول از لیست پیشنهاد شگفت انگیز یا تغییر زمان آن اقدام نماید.
12 - شرایط انتخاب محصول ویژه
نشان محصولات ویژه صرفا توسط انجمن اودو ایران به محصولی داده می شود که شرایط زیر را دارا باشد:
-
محصول کیفیت ارائه بالایی داشته باشد، از نظر پیش نمایش (لندینگ پیج)، اینفوگرافی و معرفی محصول، توسط واحد کنترل کیفی عالی ارزیابی شود.
-
فروش یک ماهه اول بیش از دو برابر متوسط فروش دسته بندی خود باشد و میانگین امتیاز محصول بیشتر از ۴ باشد.
-
محصول منحصر به فرد باشد.به این معنی که از نظر قابلیت، کاربرد، امکانات، بازارهدف توسط کارشناس کنترل کیفی مطلوب ارزیابی شود.
- کیفیت پشتیبانی محصول و نظم در آپدیت ها و پاسخگویی سریع به دیدگاه ها و موارد از این دست، معیار دیگر اپ استور در انتخاب این محصولات است و در صورت ضعف خدمات، اپ استور می تواند این نشان را از محصول سلب نمایید.
13 - شرایط بازگشت وجه محصول
-
در صورتیکه هر منتشرکننده مفاد این قرارداد یا تعهدات داده شده در ارتباط با خریدار را نقض کند (از زمان هر خرید محصول یا تمدید پشتیبانی و… تا ۶ ماه بعد) انجمن اودو ایران می تواند هر خرید خریدار را به حسابی که خریدار با آن از اپ استور محصول خریده است، بازگرداند. در واقع اصل پول به خریدار بازگشت داده می شود. مبلغ تراکنش مرتبط با آن خرید به علاوه جریمه بازگشت وجه (برابر با 50 درصد مبلغ پرداخت شده توسط خریدار) از حساب منتشرکننده کسر خواهد شد.
-
در صورت نداشتن موجودی کافی در حساب منتشرکننده، انجمن اودو ایران می تواند مبلغ یاد شده در بند قبل را از منتشرکننده مطالبه کند.
-
انجمن اودو ایران می تواند بخشی از مبلغ جریمه بازگشت وجه را به عنوان شارژ کیف پول با مدت اعتبار محدود در حساب کاربری خریدار ثبت کند.
14 - دلایل و روش های توقف فروش محصول
- در صورتیکه فروشنده مفاد این قرارداد را رعایت نکند، کارشناسان اپ استور می توانند بدون اخطار قبلی، فروش محصول را متوقف کنند.
-
پس از توقف فروش، امکان ویرایش و تغییر محصول از منتشرکننده اول گرفته شده و فرایند جایگزینی منتشرکننده صورت می گیرد. از بین درخواست های ارسالی برای انتشار آن محصول، با اولویت زمانی و مطابق قوانین شرایط جایگزینی در ماده 15، منتشرکننده جدید جایگزین می شود.
- تا زمان جایگزینی منتشرکننده دوم، پشتیبانی و بروزرسانی محصول توقف فروش شده حداقل تا ۶ ماه از زمان ثبت آخرین فروش برای محصول بر عهده منتشرکننده اول خواهد بود.
- اگر تمامی محصولات یک منتشرکننده روی سایت متوقف شود، انجمن اودو ایران با استناد به ماده 20 با منتشرکننده قطع همکاری خواهد کرد.
- در صورتیکه در این بین، کاربر(یا کاربرانی) درخواست پشتیبانی بیش از ۶ ماه ثبت کرده باشد، حداقل زمان این کار تا اتمام کامل پشتیبانی خواهد بود.
- در صورتیکه منتشرکننده ای، قوانین ماده 10 را برای پشتیبانی و آپدیت محصول رعایت نکند، محصول متوقف شده و تمام خرید ها و هزینه های تمدید پشتیبانی مطابق ماده 13 به خریداران بازگشت داده می شود. اگر منتشرکننده موجودی نداشته باشد، انجمن اودو ایران خسارت و جریمه را می تواند از منتشرکننده، مطالبه کند.
- تمامی منتشرکنندگان باید مطلع باشند که هیچ یک از محصولات، حتی پس از توقف فروش، از اپ استور حذف نخواهند شد. این کار برای جلوگیری از عدم دسترسی صفحات سایت در موتورهای جستجو صورت می گیرد.
- در صورت نقض بند ۳ این ماده، منتشرکننده متعهد می شود برابر با مبلغ مجموع فروش محصول را بابت ضمانت مرجوعی به انجمن اودو ایران پرداخت نماید. در صورت عدم پرداخت این مبلغ و عدم انجام تعهدات، انجمن اودو ایران می تواند مالکیت صددرصد محصول منتشرکننده را در اختیار گیرد.
15 - شرایط جایگزینی محصول
منتشرکنندگان باید توجه داشته باشند که ثبت و تأیید یک محصول در اپ استور تنها آغاز فرایند کسب درآمد خواهد بود. در طی این زمان، تعهداتی که به خریداران و انجمن اودو ایران دارند، به صورت منظم نظارت خواهد شد. در صورتیکه بی نظمی و عدم تعهد مفاد قرارداد مشاهده شود، انجمن اودو ایران می تواند فرایند جایگزینی محصول را اجرا کند. در این فرایند توجه به نکات زیر الزامی است:
-
هر منتشرکننده می تواند برای جایگزینی محصولات در حال فروش، یا متوقف شده غیرایرانی و فارسی سازی شده اپ استور، درخواست جایگزینی ارسال کند.
-
منتشر کننده هایی که درخواست جایگزینی می دهند، صرفا با داشتن نسخه اورجینال یا توانایی تهیه محصول اورجینال طی 7 روز می توانند درخواست دهند.
- درخواست های جایگزینی، زمانی از سمت کارشناسان اپ استور، قابل بررسی است که محصول با یکی از پنج دلیل زیر مطابقت داشته و محصولی ضعیف تلقی شود.
- محصول توقف فروش شده
- محصول با خدمات پشتیبانی ضعیف (مثل تکرار تاخیر در پاسخگویی به موارد پشتیبانی)
- محصول با ارائه ضعیف (ضعف در پیش نمایش، فارسی سازی و معرفی یا تناقض ویژگی ها با دمو)
- محصول با بیش از 30 روز تاخیر در به روز رسانی
- محصول فروشندگان غیر اختصاصی
- با وجود شرایط بالا انجمن اودو ایران می تواند محصول را مطابق ماده 14 فروش محصول را متوقف کند.
- اولویت بررسی درخواست ها، برای جایگزینی محصول، تاریخ درخواست و دلایل اعلامی در فرم تیکت پشتیبانی می باشد. انجمن اودو ایران با توجه به دلایل خود، برای متوقف کردن محصول یا موافقت با درخواست های جایگزینی کاملا مختار است.
- منتشر کننده اولی که فرایند جایگزینی برای محصولش اعمال می شود، به سبب اهمال در پشتیبانی و آپدیت ها، پیشاپیش حق اعتراض را از خود سلب کرده است.
- پشتیبانی از کلیه خریداران (شامل خریداران منتشرکننده اول) محصولی که واگذار می شود؛ به عهده منتشرکننده جایگزین می باشد. همچنین منتشرکننده دوم فایل محصول را باید به رایگان در اختیاران تمامی خریداران قبلی و یا خریدارانی که پشتیبانی فعال دارند قرار دهد.
- محصولات ایرانی اپ استور به هیچ عنوان شامل قانون جایگزینی نمی شوند. در صورت وجود یکی از دلایل پنج گانه فوق، محصول تنها متوقف خواهد شد و منتشرکننده محصول ایرانی موظف است هزینه خرید تمامی خریدارانی که تعهد خدمات به آنها باقی مانده را جهت بازگشت وجه به خریدار به انجمن اودو ایران بپردازد.
16 - تضمین اولیه عمل به تعهدات
نظر به تجارب فروش محصولات دیجیتال و عملکرد تعداد معدودی از منتشرکنندگان، انجمن اودو ایران قوانینی را جهت تضمین اولیه عمل به تعهدات از منتشرکنندگان مطالبه خواهد کرد:
-
انجمن اودو ایران این حق را دارد در صورت تشخیص پر ریسک بودن محصول یا منتشرکننده، کل یا بخشی از موجودی کاربری منتشرکننده را برای مدت محدودی (حداقل یک ماه) جهت تضمین عمل به تعهدات مسدود نگه دارد.
-
انجمن اودو ایران این حق را دارد در صورت اعلام نارضایتی خریدار از محصول خریداری شده از محل مسدودی حساب منتشرکننده مطابق با ماده 13 روند بازگشت وجه به خریدار را رسیدگی کند.
- برای محصولاتی که پر ریسک شناخته میشوند، حساب کاربری منتشرکننده همیشه باید به میزان مبلغ فروش یک محصول (محصول با بالاترین قیمت موجود در پروفایل منتشرکننده) موجودی داشته باشد.
محصول پر ریسک از نظر انجمن اودو ایران به گروه محصولاتی مثل: اسکرپیت های ارز دیجیتال و شبکه های اجتماعی، درگاه های بانکی، محصولات دارای مبلغ بیشتر از 5/000/000 تومان، محصولات ایرانی یا منتشرکنندگان شناخته نشده و محصولات دارای خدمات پشتیبانی و بروز رسانی ضعیف اطلاق می گردد. (انجمن اودو ایران می تواند برای تشخیص کیفیت خدمات محصول منتشرکننده از ضرایب و سرویس های سنجش خودکار استفاده کند.)
منتشرکننده پر ریسک از نظر انجمن اودو ایران به منتشرکننده ای که سابقه ضعیفی در ارائه خدمات پشتیبانی، بروز رسانی داشته باشد اطلاق می گردد.
17 - بازاریابی و سرویس افیلیت
-
بازاریابی محصولات اپ استور به دو صورت انجام میگیرد: الف) توسط انجمن اودو ایران ب) توسط کاربران از طریق سرویس affiliate انجمن اودو ایران
-
کلیه منتشرکنندگان مطابق این قرارداد به انجمن اودو ایران اجازه خواهند داد، بدون اعلام قبلی بر روی محصولات ایشان تا سقف 30% تخفیف اعمال کند.
- سقف تخفیف بیشتر از 30% در پیشخوان کاربری از منتشرکننده سوال خواهد شد و انجمن اودو ایران مجاز خواهد بود تا سقف مشخص شده روی محصولات منتشرکننده تخفیف ارائه کند.
- انجمن اودو ایران در اولویت انتخاب محصولات برای جشنواره های فروش و سایر کانال های مختلف بازاریابی، به عواملی مثل میزان محبوبیت محصول، کیفیت فارسی سازی محصول، کیفیت کدنویسی محصولات ایرانی، توضیحات کامل و شفاف، کیفیت و نظم بروزرسانی ها، پیش نمایش حرفه ای، پشتیبانی سریع و دقیق، کیفیت تصاویر محصول، میزان تخفیف اعلام شده در داشبورد کاربری منتشرکننده و البته نیاز کاربر توجه دارد.
- منتشرکنندگان توجه داشته باشند که بسته به سیاست های بازاریابی در هر زمانی، انجمن اودو ایران می تواند پکیج هایی برای کاربران از محصولات سایت ایجاد کند. این پکیج ها ممکن است از یک منتشرکننده یا چند منتشرکننده باشد. ضمنا انتخاب و ساخت پکیج ها، وابسته به نظر و تشخیص کارشناسان اپ استور است.
- منتشرکنندگان با این قرارداد، موافقت خود را با قوانین سیستم بازاریابی انجمن اودو ایران (affiliate) اعلام می کنند. به این صورت که محصولات با حداقل ۱۰% و حداکثر 30% سهم بازاریابی عرضه شده و به این صورت سهم همکاری در فروش از مبلغ نهایی کم شده و سهم منتشرکننده و کارمزد انجمن اودو ایران از مبلغ باقی مانده مطابق ماده 21 محاسبه می شود.
- تمامی کاربران و منتشرکنندگان اپ استور می توانند، بازاریابی محصولات اپ استور را از طریق لینک affiliate انجام داده و از منافع آن بهره مند شوند.
- انجمن اودو ایران می تواند با اعلام قبلی در پیشخوان کاربری جهت انجام تخفیف پلکانی خودکار اولین خرید یا تخفیف پلکانی خودکار تکرار خرید بر روی محصولات منتشرکننده اقدام نماید. درصد تخفیف بنا به اطلاعیه کاربری قابل اعمال و مجزا از سقف تخفیف مجاز منتشرکننده می باشد.
- لینک بازاریابی کاربران باید خارج از سایت انجمن اودو ایران قرار داده شود، استفاده از این لینک بازاریابی در محصول یا پیش نمایش تخلف محسوب شده و موجب اعمال جریمه به میزان کل درآمد بازاریابی حاصل از این فرایند خواهد شد.
18 - بازگشت نقدی (Cash Back)
به منظور افزایش وفاداری مشتریان به سایت و تکرار خرید، روند کش بک طراحی و مطابق با شرایط زیر انجام می گیرید:
- انجمن اودو ایران می تواند بر روی کلیه محصولات سایت تا 15% (سقف 500 هزار تومان) بسته به میزان سبد خرید مشتری کش بک ارائه کند.
- روند به این شکل خواهد بود که از مبلغ خالص پرداختی محصول (بعد از کسر کارمزد) در صورت رسیدن به پله کش بک 10 تا 15 درصد کسر و این مبلغ در حساب کاربری خریدار با مدت اعتبار محدود شارژ خواهد شد تا در بازه مشخص شده برای خرید های بعدی مورد استفاده قرار گیرید.
- موجودی کیف پول برای کاربران از نوع خریدار قابل برداشت یا جابجایی نمی باشد.
- سقف کسر کش بک از منتشرکنندگان برای هر محصول 500 هزار تومان خواهد بود.
19 - سلب مسئولیت و اختیارات
- انجمن اودو ایران در شرایط ضرورت (بنابه تشخیص انجمن)، می تواند برای حمایت از منتشرکننده در قبال سوء استفاده یا نقض حقوق منتشرکننده توسط اشخاص ثالث، از روش های قانونی و حقوقی استفاده کند. اگر چه مسئولیتی در قبال سوء استفاده یا نقض حقوق منتشرکننده توسط اشخاص ثالث ندارد.
- به منظور افزایش کیفیت خدمات، انجمن اودو ایران می تواند تمامی مکالمات و مکاتبات با منتشرکننده همچون کتبی، شفاهی، مکاتبات آنلاین و … را ضبط، ذخیره و نگهداری و همچنین در مواقع لزوم از آن استفاده کند.
- انجمن اودو ایران برای تغییر، اصلاح و بروزرسانی اکانت منتشرکننده و سایت اپ استور در هر زمانی مختار است.
- انجمن اودو ایران مسئولیتی در قبال از دست رفتن داده یا محتوا، سود یا شهرت تجاری یا موارد این چنینی، ندارد. انجمن اودو ایران عدم سوء استفاده از محتوای منتشرکننده را نمی تواند تضمین کند و مسئولیتی در این رابطه برای منتشرکنندگان ندارد.
- انجمن اودو ایران مجاز است مفاد قرارداد را در هر زمان تغییرداده و یا اصلاح نماید. تغییرات به محض به روزرسانی و یا در زمانی که انجمن اودو ایران معین می کند، لازم الاجرا خواهند بود. منتشرکننده مسئولیت بررسی بروزرسانی احتمالی قرارداد را بر عهده دارد. این تغییر از طریق حساب کاربری یا ایمیل به اطلاع منتشرکننده خواهد رسید.
- اگر منتشرکننده با عدم مسئولیت یا نقض مقررات انجمن اودو ایران و کشور در رابطه با محصول و محتوای آن، شرایطی را برای انجمن اودو ایران فراهم کند که موجب مسئولیت یا تحمیل مسائل حقوقی شود، بایستی خسارات مادی و معنوی وارد بر انجمن اودو ایران را جبران کند.
- مسئولیت محصولات عرضه شده در اپ استور به عهده منتشرکننده آن محصول است و در صورت رخ داد خسارت و موارد حقوقی به مشتری از بابت محصول، اگر اثبات شود خسارت وارده صرفا ناشی از استفاده از فایل محصول است، منتشرکننده متعهد به پاسخگویی در این رابطه می باشد و انجمن اودو ایران مسئولیتی در این زمینه ندارد.
- چنانچه از نهادهای قضایی و انتظامی، دستور رسمی مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات منتشرکنندگان به ایشان، انجمن اودو ایران می تواند این کار را انجام داده و اطلاعات خواسته شده در اختیارشان قرار دهد.
-
تخفیف ها به روش های مختلف همچون کد تخفیف اعمال می شوند. ضمنا مبنای محاسبه کارمزد انجمن اودو ایران و سهم منتشرکننده، پس از کسر تخفیف و بازگشت نقدی است.
20 - شرایط پایان همکاری
- انجمن اودو ایران حق دارد به صورت یک طرفه و بدون ذکر دلیل قرار داد را فسخ نماید و منتشرکننده میتواند مازاد مبلغ تعهدات خود را تسویه نماید.
- در صورتی که منتشرکننده درخواست قطع همکاری داشته باشد (تا زمان مشخص شدن نتیجه همکاری، تسویه حساب مسدود می ماند). بسته به این که چه تصمیمی را در مورد انجام تعهدات شش ماهه بیان کند، یکی از دو حالت زیر قابل اجرا خواهد بود:
- اگر منتشرکننده نتواند خدمات پشتیبانی و بروز رسانی محصولات خود را تا پایان تعهدات شش ماهه ارائه کند، فروشنده موظف خواهد بود مبلغ تعهدات شش ماهه خود را جهت ضمانت بازگشت وجه به انجمن اودو ایران بپردازد.
- اگر منتشرکننده اعلام کند می تواند خدمات پشتیبانی و بروز رسانی محصولات خود را تا پایان تعهدات شش ماهه انجام دهد، منتشرکننده باید حداقل ۵۰% از مبلغ تعهدات خود را در حساب کاربری موجود داشته باشد یا به انجمن اودو ایران بپردازد، انجمن اودو ایران می تواند این مبلغ را جهت ضمانت مرجوعی محصولات مسدود نگه دارد.
-
منتشرکننده متعهد می شود وجه التزام عمل به بند ۲ این ماده، برابر مبلغ مجموع کل فروش محصولات ایشان است.
- انجمن اودو ایران می تواند در صورت نقض تعهدات و عدم پرداخت وجه التزام، مالکیت صددرصد محصولات منتشرکننده را در اختیار بگیرید.
21 - پرداخت ها و کارمزد حق العمل انجمن اودو ایران
- منتشرکنندگان بر طبق این قرارداد، پذیرفته اند که انجمن اودو ایران نماینده آن ها در وصول کلیه مبالغ حاصل از فروش محصولات است. همچنین این وجوه پس از کسر کش بک و کارمزد انجمن اودو ایران،به حساب منتشرکننده که در سایت انجمن اودو ایران ثبت شده واریز خواهد شد.
- در صورت درخواست خریدار، بابت صدور فاکتور، انجمن اودو ایران به نمایندگی از منتشرکننده، این کار را انجام می دهد. اما تمامی مسئولیت های ناشی از فاکتور مذکور و فروش محصولات در اپ استور انجمن اودو ایران بر عهده منتشرکننده می باشد. همچنین منتشرکننده در صورت لزوم متعهد به حضور و پاسخگویی در مراجع اداری و قضایی بوده و همچنین ضامن جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث و انجمن اودو ایران می باشد و انجمن اودو ایران در خصوص موارد فوق فاقد هرگونه مسئولیتی می باشد.
- محاسبه سهم منتشرکننده اختصاصی و انجمن اودو ایران از فروش هر محصول، مطابق توضیحات زیر محاسبه می گردد:
- برای محصولات ایرانی سهم منتشرکننده از فروش محصولات 70 درصد و سهم انجمن اودو ایران 30 درصد خواهد بود.
- برای محصولات غیر ایرانی سهم منتشرکننده از فروش محصولات 70 درصد و سهم انجمن اودو ایران 30 درصد خواهد بود.
- کارمزد دریافتی انجمن اودو ایران براساس پارامترهای زیر تا سقف 10 درصد متغیر خواهد بود:
- میزان رضایت هر مشتری از محصول خریداری شده سنجیده می شود. (میانگین امتیازات کل محصولات برای هر منتشرکننده محاسبه می گردد.)
- میانگین درصد رضایت منتشرکننده با رنج میانگین کل اپ استور مقایسه شده، اگر از رنج میانگین اپ استور بالاتر باشد منتشرکننده 5 درصد سهم فروش بیشتر دریافت خواهد کرد و اگر پایین تر از رنج میانگین باشد 5 درصد سهم فروش کمتر محاسبه خواهد شد همچنین در صورتی که میانگین درصد رضایت برابر با رنج میانگین اپ استور باشد کارمزد بدون تغییر باقی خواهد ماند.
-
کارمزد متغییر به صورت ماهانه محاسبه و در پروفایل منتشرکنندگان نماش داده می شود.
تبصره 1: کارمزد متغییر نهایتا به میزان 10 درصد در سهم هر یک از طرفین تغییر ایجاد می کند.
- هزینه تمدید پشتیبانی شش ماهه، با توجه به قیمت محصول در لحظه ثبت تمدید پشتیبانی برابر ۴۰ الی 50 درصد قیمت محصول خواهد بود. محاسبه سهم منتشرکننده و انجمن اودو ایران مطابق بند ۳ همین ماده صورت می گیرد، هزینه تمدید پشتیبانی تا سه ماه نزد انجمن اودو ایران مسدود خواهد ماند.
- اگر محصولی از منتشر کننده در سایت شخصی نیز به فروش برسد سهم منتشرکننده برای محصولات ایرانی 50% و برای محصولات غیر ایرانی 50% خواهد بود و انجمن اودو ایران حق دارد هر زمان متوجه این مغایرت شد کلیه پرداخت های صورت گرفته به منتشرکننده را از اولین فروش اصلاح کند و ما به التفاوت هزینه ها را به صورت نقدی یا اعتباری از منتشرکننده دریافت نماید.
تبصره 2: امکان همکاری انجمن اودو ایران با منتشرکنندگانی که محصولات خود را در سایر مارکت های داخلی منتشر کردند وجود ندارد و انجمن اودو ایران هر زمان متوجه این تخلف شد حق دارد کلیه پرداخت های صورت گرفته به منتشرکننده را از اولین فروش دریافت و مطابق ماده 20 برای پایان همکاری اقدام نماید.
تبصره 3: امکان همکاری انجمن اودو ایران با منتشرکنندگانی که با برند کاربری خود اقدام به ایجاد وبسایت می کنند، وجود ندارد.
تبصره 4: امکان فروش فایل، خدمات یا محصولات مکمل محصول اصلی در وبسایت شخصی که به هر طریق مرتبط با انجمن اودو ایران شود تخلف می باشد. در صورتی که انجمن اودو ایران متوجه این موضوع شود، سهم منتشرکننده برای محصولات ایرانی 50% و برای محصولات غیر ایرانی 50% خواهد بود و انجمن اودو ایران حق دارد هر زمان متوجه این مغایرت شد کلیه پرداخت های صورت گرفته به منتشرکننده را از اولین فروش اصلاح کند و ما به التفاوت هزینه ها را به صورت نقدی یا اعتباری از منتشرکننده دریافت نمایید. - در صورتی که منتشرکننده عرضه محصولات در سایت شخصی خود را به انجمن اودو ایران اعلام نکند و این امر پس از مدتی برای انجمن اودو ایران مشخص شود؛ انجمن اودو ایران حق دارد، کلیه پرداخت های صورت گرفته به منتشرکننده را از اولین فروش اصلاح کند و ما به التفاوت هزینه ها را به صورت نقدی یا اعتباری از منتشرکننده دریافت نمایید. به این ترتیب حق هر گونه اعتراضی نسبت به این موضوع، از منتشرکننده خاطی سلب می شود.
- منتشرکنندگان در نظر داشته باشند، صرفا هزینه حاصل از فروش محصولات آن ها قابل برداشت یا استفاده در خرید بقیه محصولات است؛ بنابراین می توانند محصول یا خدماتی از انجمن اودو ایران را با درآمد حاصل از فروش محصولات خود خریداری نمایند.
- منتشرکنندگان با داشتن حداقل 2,0۰۰,۰۰۰ تومان درآمد در حساب کاربری خود، می توانند درخواست تسویه داشته باشند. این وجه، در هنگام ثبت درخواست، توسط منتشرکننده نهایتا طی ۲ روز کاری واریز خواهد شد.
- منتشرکننده مسئول هر گونه مشکل در اطلاعات بانکی است که در اکانت وی درج شده است. در صورتیکه بابت این مسأله، تأخیری در پرداخت های انجمن اودو ایران بوجود آید؛ درخواست های تسویه، تا زمان رفع مشکل، توسط انجمن اودو ایران رد می شود. پس از اطمینان از اصلاح اطلاعات بانکی، در اولین نوبت تسویه، درخواست منتشرکننده پرداخت خواهد شد.
- متشرکننده موظف است شماره تماس ثبت شده در پنل کاربری را برای تماس های انجمن اودو ایران در دسترس قرار دهد. اگر انجمن اودو ایران نتواند با منتشرکننده از طریق این شماره با وی تماس بگیرد؛ وضعیت تسویه حساب منتشرکننده مسدود خواهد شد تا منتشرکننده مجدد نسبت به تایید شماره تلفن و اطلاعات هویتی اقدام نماید.
- منتشرکننده موافقت دارد که در صورت تخلف از قرارداد حاضر، انجمن اودو ایران این حق را دارد، بخشی یا تمام موجودی حاصل از فروش وی را موقت مسدود کند. این مسأله از سمت انجمن اودو ایران طی تیکت به اطلاع منتشرکننده می رسد.
- در صورت انجام توهین از سمت منتشرکننده به مشتری یا سایت، انجمن اودو ایران این حق را دارد اجازه تسویه حساب منتشرکننده را مسدود کند یا در صورت تشخیص جریمه برای وی اعمال کند.
- منتشرکنندگان باید توجه داشته باشند که اگر هر یک از محصولاتشان متوقف شود؛ انجمن اودو ایران این حق را دارد، بسته به ارزش محصول و سابقه فروش آن، بخش یا کل موجودی وی را برای تضمین ارائه خدمات به خریداران قبلی تا ۶ ماه بعد از آخرین فروش محصول یا خدمات، مسدود کند و در صورت لزوم برای جبران خسارت مشتری برداشت نماید.
- منتشرکننده موافقت دارد، در صورت نقض ماده 10 بابت پشتیبانی و بروزرسانی محصولات، انجمن اودو ایران این حق را دارد، درخواست های تسویه وی را تا مشخص شدن شرایط محصولات، در وضعیت معلق قرار دهد.
- در صورت تکرار شرایط بند ۱۴ همین ماده، انجمن اودو ایران این اختیار را دارد، مطابق ماده 14، محصولات منتشرکننده مورد نظر را تا رفع مشکل، متوقف کند؛ یا مطابق ماده 20 با منتشرکننده قطع همکاری کند.
-
انجمن اودو ایران این حق را دارد بسته به شرایط بازار و سیاست مارکتینگ قیمت محصولات را با اعلام قبلی تغییر دهد ، این اطلاعیه از طریق داشبورد کاربری به منتشرکننده اعلام خواهد شد.
22 - ضمانت های عمومی
- استفاده از اطلاعات مشتریان انجمن اودو ایران جهت انجام هر نوع اطلاع رسانی یا تبلیغات برای منتشرکننده ممنوع و این اطلاعات محرمانه شناخته می شود. بنابراین هر نوع فعالیت، در هر سطحی که موجب از بین بردن یا کم کردن اعتماد کاربران نسبت به انجمن اودو ایران یا محرمانگی اطلاعات شود، تخلف از قرارداد تلقی شده و انجمن اودو ایران حق شکایت و جبران خسارت از منتشرکننده را برای خود قائل می داند.
-
موجودی و محصولات منتشرکننده، نزد انجمن اودو ایران از جمله تضامین می باشد. به این صورت انجمن اودو ایران می تواند برای هر یک از مطالبات خویش، هزینه ها و خسارات را رأسا از هر یک از تضامین نزد خود وصول نماید.
- در صورت نقض این قرارداد توسط منتشرکننده و طرح دعوایی توسط انجمن اودو ایران علیه وی یا شخص ثالث، انجمن اودو ایران می تواند هزینه هایی را که به این سبب متحمل می شود، ازجمله هزینه های دادرسی و حق الزحمه وکیل از منتشرکننده مطالبه نماید.
- منتشرکنندگان باید توجه داشته باشند که هر اقدامی که از سوی آن ها خدشه ای به شهرت تجاری، نام و اعتبار انجمن اودو ایران وارد کند؛ تخلف از قرارداد حاضر بوده و انجمن اودو ایران می تواند، کلیه محصولات منتشرکننده خاطی را مطابق ماده 14 متوقف یا مطابق ماده 20 همکاری را پایان دهد. بدیهی است اقدام قانونی برای انجمن اودو ایران به منظور احقاق حق محفوظ است. منتشرکننده متعهد می شود در صورت رخ داد این مسئله مبلغ صد میلیون ریال بابت نقض عهد به انجمن اودو ایران بپردازد.
- منتشرکنندگان باید توجه داشته باشند که مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از اپ استور استفاده نمایند. در صورتیکه قوانین قرارداد حاضر توسط منتشرکننده نقض شود و انجمن اودو ایران مجبور به پرداخت وجوهی به مراجع قضایی، اداری، دولتی، سایر مراجع یا به اشخاص ثالث گردد منتشرکننده متعهده به پرداخت تمامی هزینه های دادرسی و اخذ وکیل به انجمن اودو ایران است.
23 - حل اختلافات
- مرجع رسیدگی به حل اختلاف بین انجمن اودو ایران و منتشرکننده در ارتباط با این قرارداد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مشخص گردید. شرط داوری حاضر، موافقتنامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می شود و لازم الاجراء می باشد.
- موارد حل اختلاف بین خریدار و منتشرکننده؛ در صورتیکه نیاز به بررسی کارشناسی فنی موضوع داشته باشد؛ توسط کارشناسان اپ استور بررسی خواهد شد. هزینه کارشناسی پنجاه درصد قیمت محصول در زمان ارجاع اختلاف به انجمن اودو ایران می باشد. هزینه مورد نظر از مقصر (منتشرکننده یا خریدار) دریافت می شود.
24 - کسورات قانونی
- کارمزد حق العمل انجمن اودو ایران، مشمول مالیات بر ارزش افزوده بوده و این اجرت با احتساب 10% مالیات بر ارزش افزوده از منتشرکننده کسر و مابقی وجه به حساب وی پرداخت می شود.
- این قرارداد، شامل قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی شود و منتشرکننده بدون هیچگونه تبعیت دستوری و اقتصادی محصول خود را ارائه می کند.
-
موارد مالیاتی هر یک از طرفین این قرداد، کاملا مستقل می باشد. انجمن اودو ایران مسئولیتی در قبال نحوه ارائه گزارش های مالی منتشرکنندگان بر عهده نخواهد داشت.